omEV

  • Utforska
  • Podcast
  • Kalender
  • Om oss
  • Sök
close
  • Utforska
  • Podcast
  • Om oss
  • Kalender
search
menu
Stäng

omEV #68: Om marknadskommunikation och ellastbilar

omEV
omEV
omEV #68: Om marknadskommunikation och ellastbilar
Laddar in
00:00 / 18:49
RSS-flöde
Dela
Länk
Bädda in

Ladda ner | Spela i nytt fönster | Varaktighet: 18:49 | Inspelat 27 mars, 2023

I marspodden från Omev möter vi Alexandra Österplan. Hon har lång erfarenhet av marknadsföring av elfordon, bland annat på Nissan där hon var med om introduktionen av Leaf. Nu är Alexandra E-mobility Stream Leader på Scania. Där ansvarar hon för marknadskommunikation om eldrivna lastbilar. Vi blev nyfikna på hur en lastbilsaktör agerar för att få kunderna att välja eldrivet. Ur innehållet:

  • Vilka frågor behöver lastbilsköparna hjälp med?
  • Vilka aktörer behöver Scania samverka med?
  • Vilken roll spelar kundens kund, alltså transportköparen?
  • Vilket stöd behöver återförsäljarna?
  • Skillnader och likheter mellan att sälja eldrivna personbilar och lastbilar.

Längd 19 minuter.

omEV

Om oss Kontakt Prenumerera GDPR Licens
Värd
Finansiär